Studium
2019–2020 |
Intermediální tvorba 2 (D. Zahoranský, P. Sceranková) |
2014–2019 |
Malba 2 (V. Skrepl) |
Stáže
2019 |
Intermediální tvorba 2 (D. Zahoranský, P. Sceranková) |
2017–2018 |
Universidad Complutense, Department Bellas Artes, Madrid |
2017–2018 |
Intermediální tvorba 3 (T. Vaněk) |
2016–2017 |
Ateliér hostujícího umělce (J. Hill) |
2016–2017 |
Ateliér hostujícího umělce (Ch. Della Giustina) |
2015–2016 |
VŠUP Praha, Fotografie (A. Vajd, V. Borozan) |
Tématem diplomové práce Sarah Dubné je včelařství, k němuž ji váže silný osobní vztah díky profesi její matky, špičkové výzkumnice na tomto poli. Zároveň se ho snaží vnímat zvnějšku a poněkud z odstupu – jako formu mezidruhové spolupráce dvou autonomních systémů, případně jako parazitické soužití včely s člověkem. Jednak prezentuje literární text působící jako záznam syrových výpovědí včelařských nerdů a jednak vytvořila „funkční plastiku“ v podobě zdi, která natrvalo rozdělí místnost studijního oddělení. Její povrch je pojednán v kombinaci režné hliněné omítky a keramických dlaždic, jež pokryla novou glazurou a oba materiály propojila figurální kresbou. Zeď s kresbou „parazitující“ na hostitelském povrchu opět chápe jako metaforu úlu, kde obklady a glazury odkazují k včelím plástvím.